Konferencia organizovaná spoločnosťou eFocus, ktorá sa konala 20.3.2019 bola zameraná na riadenie a elimináciu rizík vo všetkých oblastiach podnikateľských činností - systémy, procesy, produkty. Spoločnosť CeMS, s.r.o. v zastúpení Ing. Ľubomíra Kubinca prezentovala tému riadenie rizík v oblasti business continuity management. Systematický prístup v oblasti riadenia rizík bol prezentovaný hlavne formou využitia postupov podľa medzinárodných noriem ISO 31000:2018, ISO 22301:2017. Zároveň bol prezentovaný postup obnovy systému a podnikových procesov v prípade, že nastane riziko, ktoré ohrozí existenciu firmy a dodávky zákazníkom.
Pre zaujímavosť uvádzame vybrané ukážky z prezentačných materiálov, v ktorých sú uvedené dôvody prečo implementovať business continuity management, postup pre plánovanie a riadenie business continuity managementu a definovať súvislostí, ktoré môžu ohroziť firmu.
Obr. č. 1 Prečo implementovať business continuity management
Obr. č. 2 Proces zavedenia business continuity managementu
Obr. č. 3 Definovanie súvislostí a klasifikácia rizík business continuity managementu
Obr. č. 4 Postup pre použitie Paretovej analýzy
V priebehu prezentácie sme uviedli niekoľko praktických príkladov ako pripraviť business continuity plán a havarijný plán pre riadenie rizík. Zaujímavým prínosom konferencie boli aj workshopy, v ktorých sme prezentovali paretovo pravidlo ako jednu z techník pre rýchle posúdenie rizík a ohrození.
Konferencia mala pre všetky zúčastnené strany veľký prínos pretože sa na nej zúčastnili profesionálne firmy, ktoré prezentovali praktické ukážky zvládania rizík. V prípade záujmu Vám vieme pomôcť s implementáciou business continuity managementu priamo vo Vašej organizácii alebo môžete absolvovať školenie Mapovanie procesov a riadenie rizík.
Predtým ako si predstavíme rôzne typy auditov je dôležité vysvetliť, čo je audit a aká je jeho úloha.
Zobraziť viacSlovenská republika stojí pred významnou zmenou v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Novela zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorá nadobudla účinnosť 1. januára 2025, priniesla viaceré dôležité zmeny pre firmy aj verejné inštitúcie.
Zobraziť viacV posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?
Zobraziť viacPojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viac