Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Kto je dobrý Manažér?

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Dušan Tomáš, Elog., MBA

Jedna zo základných otázok, ktorú pokladám svojim poslucháčom, na školení manažmentu, pre spoločnosť CeMS.


Ale samozrejme to nie je jedna z prvých otázok, ale diskutovaním o teórii a reálnej praxi sa k tejto otázke dostaneme vždy veľmi rýchlo. Ale to oveľa zaujímavejšie je to, že často dostávam, ako odpoveď na túto otázku informáciu, čo všetko robia šéfovia, v rôznych firmách, v rôznych odboroch zle. Respektíve, prečo nie sú dobrí manažéri.

  • Ako to, že ja sa to dozviem na školení, ale „zlí šéfovia“ to nevedia?
  • Prečo nefunguje základná komunikácia a otvorená a slušná spätná väzba?
  • Koľko z Vás má pravidelné rozprávanie so svojimi kolegami z tímu alebo nadriadenými?

A to sú oblasti a témy, ktoré s poslucháčmi diskutujeme veľmi otvorene, pretože aj ja, ako manažér s praxou a ako lektor, som veľmi zvedavý, a hlavne sa snažím odpovedať na otázky, na ktoré hľadajú nespokojní zamestnanci odpovede.
Hoci to nie je cieľom, tak ja osobne to vnímam ako nevyžiadaný prieskum a s ľútosťou nadobúdam dojem, že vo firmách pracujú väčšinou "zlí manažéri". Ľudia v ich tímoch nie sú spokojní. Niečo im chýba. A je toho veľa, ale dalo by sa to celé zahrnúť do súboru s názvom „zlá komunikácia“. To konkrétne znamená, chýba podpora, pochopenie, zadanie, znalosti, schopnosti, rešpekt, ale hlavne uvedomenie si, čo to znamená pracovať ako manažér. A z toho sa hlavne odvíja, ako komunikovať s ľuďmi.
Pretože riadiť ľudí znamená, s nimi komunikovať. Hovoriť im čo majú a čo nemajú robiť, čo znie vcelku jednoducho, ale to je práve ten problém, pretože to najzložitejšie na tom je to, ako im to hovoríte, ako s nimi komunikujete, ale hlavne, ako počúvate.
A hoci existujú nekonečné zdroje informácií a možností, ako sa rozvíjať a lepšie rolám manažéra porozumieť, tak sa situácia vo firmách skôr zhoršujú.

Kto teda za to môže? Kto vyberá do manažérskych pozícií ľudí, ktorí nemajú skúsenosti alebo schopnosti. Kto ich následne kontroluje?
Verte mi, že hoci pracujete vo firmách, ktoré Vás k tomu úplne nevedú alebo to od Vás nikto nevyžaduje, tak bohužiaľ to neznamená, že to robiť nemusíte. Pretože Vy sami vytvárate kultúru vo svojom tíme, vy zodpovedáte za spokojnosť kolegov vo Vašich tímoch, ktorí sa mi napokon sťažujú na školeniach :) Vždy záleží len na Vás, ako sami seba v týchto rolách vnímate, aké máte osobné očakávania, ako zdieľate vízie, ale hlavne, ako motivujete ľudí okolo seba k napĺňaniu cieľov. Byť vzorom nie je jednoduché, ale je to základná schopnosť lídrov, ktorí svoj tím ťahajú, ale netlačia. Metodík je veľa, ale treba si nájsť tú cestu, ktorá pre Vás bude prirodzená a ktorá Vám bude vyhovovať a vďaka ktorej dosiahnete svoje ciele.


Takže kto je teda dobrý manažér?
Základ spočíva v tom, že to vám musí povedať niekto druhý, že ste dobrý. A to je znak toho, že svoju rolu chápete a vykonávate správne, pretože Vás takto vidí Váš tím a Vaši nadriadení, a to je skutočným cieľom úlohy manažéra. Je to náročné, a dokonca to správne nedokáže robiť každý. Mať predpoklady túto cestu uľahčuje, ale uvedomiť si svoje nedostatky a pracovať na nich, bude definitívne ocenené Vašim okolím. A to je tá zdravá motivácia.


Takže pokiaľ Vás zaujíma, ako zlepšiť komunikáciu vo Vašej úlohe, ako sa stať dobrým manažérom a mať satisfakciu z Vašej veľmi náročnej práce, tak sa o tom môžeme porozprávať na školení manažmentu a spoločne hovoriť o praktických príkladoch, ktoré Vám pomôžu sa vydať správnym smerom. Základ je, si uvedomiť, že všetci sa učíme neustále a len ten, kto si uvedomuje svoje chyby na nich môže efektívne pracovať.

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 359,00 €
430,80 € s DPH
16.10.2024 - 17.10.2024 + 1

Odporúčané e-learningy:

Názov Školenie Cena
Time Management 49,- €
58,80 € s DPH

Podobné články

Ergonómia – prispôsobme pracovisko človeku, nie človeka pracovisku

Ergonómia – prispôsobme pracovisko človeku, nie človeka pracovisku

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ing. Miroslava Vykopalová, PhD.

Každá činnosť spôsobuje zaťaženie organizmu človeka. Pracovná záťaž závisí od charakteru pracovnej činnosti, pracovného prostredia, od organizačných ale aj technických podmienok, v ktorých sa vykonáva. Okrem toho závisí aj od pracovníka samotného, teda od jeho osobnej predispozície, zdravotného stavu a ďalších individuálnych faktorov.

Zobraziť viac
Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - II. časť

Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - II. časť

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ingrid Ďuricová, MBA

Príručka Control Plan....aké zmeny prináša nová edícia tejto AIAG príručky?

Zobraziť viac
Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ing. Denis Barborík

V dnešnej digitálnej dobe je informačná bezpečnosť kriticky dôležitá pre každú organizáciu. Hrozby sa neustále vyvíjajú a útočníci hľadajú nové spôsoby, ako zneužiť zraniteľnosti. V tomto blogovom príspevku sa pozrieme na tri kľúčové oblasti informačnej bezpečnosti: Phishing, Active Directory a bezpečnosť vývoja aplikácií a softvéru.

Zobraziť viac
Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - I. časť

Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - I. časť

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ingrid Ďuricová, MBA

Viete, aké zmeny prináša nová edícia AIAG APQP príručky ?

Zobraziť viac

Newsletter