Jedna zo základných otázok, ktorú pokladám svojim poslucháčom, na školení manažmentu, pre spoločnosť CeMS.
Ale samozrejme to nie je jedna z prvých otázok, ale diskutovaním o teórii a reálnej praxi sa k tejto otázke dostaneme vždy veľmi rýchlo. Ale to oveľa zaujímavejšie je to, že často dostávam, ako odpoveď na túto otázku informáciu, čo všetko robia šéfovia, v rôznych firmách, v rôznych odboroch zle. Respektíve, prečo nie sú dobrí manažéri.
A to sú oblasti a témy, ktoré s poslucháčmi diskutujeme veľmi otvorene, pretože aj ja, ako manažér s praxou a ako lektor, som veľmi zvedavý, a hlavne sa snažím odpovedať na otázky, na ktoré hľadajú nespokojní zamestnanci odpovede.
Hoci to nie je cieľom, tak ja osobne to vnímam ako nevyžiadaný prieskum a s ľútosťou nadobúdam dojem, že vo firmách pracujú väčšinou "zlí manažéri". Ľudia v ich tímoch nie sú spokojní. Niečo im chýba. A je toho veľa, ale dalo by sa to celé zahrnúť do súboru s názvom „zlá komunikácia“. To konkrétne znamená, chýba podpora, pochopenie, zadanie, znalosti, schopnosti, rešpekt, ale hlavne uvedomenie si, čo to znamená pracovať ako manažér. A z toho sa hlavne odvíja, ako komunikovať s ľuďmi.
Pretože riadiť ľudí znamená, s nimi komunikovať. Hovoriť im čo majú a čo nemajú robiť, čo znie vcelku jednoducho, ale to je práve ten problém, pretože to najzložitejšie na tom je to, ako im to hovoríte, ako s nimi komunikujete, ale hlavne, ako počúvate.
A hoci existujú nekonečné zdroje informácií a možností, ako sa rozvíjať a lepšie rolám manažéra porozumieť, tak sa situácia vo firmách skôr zhoršujú.
Kto teda za to môže? Kto vyberá do manažérskych pozícií ľudí, ktorí nemajú skúsenosti alebo schopnosti. Kto ich následne kontroluje?
Verte mi, že hoci pracujete vo firmách, ktoré Vás k tomu úplne nevedú alebo to od Vás nikto nevyžaduje, tak bohužiaľ to neznamená, že to robiť nemusíte. Pretože Vy sami vytvárate kultúru vo svojom tíme, vy zodpovedáte za spokojnosť kolegov vo Vašich tímoch, ktorí sa mi napokon sťažujú na školeniach :) Vždy záleží len na Vás, ako sami seba v týchto rolách vnímate, aké máte osobné očakávania, ako zdieľate vízie, ale hlavne, ako motivujete ľudí okolo seba k napĺňaniu cieľov. Byť vzorom nie je jednoduché, ale je to základná schopnosť lídrov, ktorí svoj tím ťahajú, ale netlačia. Metodík je veľa, ale treba si nájsť tú cestu, ktorá pre Vás bude prirodzená a ktorá Vám bude vyhovovať a vďaka ktorej dosiahnete svoje ciele.
Takže kto je teda dobrý manažér?
Základ spočíva v tom, že to vám musí povedať niekto druhý, že ste dobrý. A to je znak toho, že svoju rolu chápete a vykonávate správne, pretože Vás takto vidí Váš tím a Vaši nadriadení, a to je skutočným cieľom úlohy manažéra. Je to náročné, a dokonca to správne nedokáže robiť každý. Mať predpoklady túto cestu uľahčuje, ale uvedomiť si svoje nedostatky a pracovať na nich, bude definitívne ocenené Vašim okolím. A to je tá zdravá motivácia.
Takže pokiaľ Vás zaujíma, ako zlepšiť komunikáciu vo Vašej úlohe, ako sa stať dobrým manažérom a mať satisfakciu z Vašej veľmi náročnej práce, tak sa o tom môžeme porozprávať na školení manažmentu a spoločne hovoriť o praktických príkladoch, ktoré Vám pomôžu sa vydať správnym smerom. Základ je, si uvedomiť, že všetci sa učíme neustále a len ten, kto si uvedomuje svoje chyby na nich môže efektívne pracovať.
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
03.12.2024 - 04.12.2024
+ 6
|
Názov | Školenie | Cena |
---|---|---|
Time management a Stress management– Ako riadiť svoj čas | Time Management |
49,- €
58,80 € s DPH
|
Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viacČo sa ukrýva pod pojmom kultúra bezpečnosti v spoločnostiach? Dozviete sa v našom článku.
Zobraziť viac