Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb. Svetový deň kvality je pripomienkou, že kvalita nie je len módny trend, ale je nevyhnutnou súčasťou úspechu každej organizácie a je dôležitá pre konkurencieschopnosť organizácie.
Cieľom Svetového dňa kvality je zvýšiť povedomie o tom, ako kvalita ovplyvňuje ekonomický rast, prosperitu a rozvoj spoločnosti.
Čo sa týka histórie, prvý Svetový deň kvality sa konal v roku 2008 v Londýne v Spojenom kráľovstve. O téme Svetového dňa kvality každoročne rozhoduje Chartered Quality Institute (CQI). V nadväznosti na Svetový deň kvality sa koná aj Svetový týždeň kvality. Témou tohtoročného Svetového týždňa kvality je Quality: from compliance to performance, čiže od zhody po výkon. Predstavíme si, ako jednotlivé princípy kvality vedú organizácie od obyčajného dodržiavania predpisov k vynikajúcemu výkonu.
Orientácia v zložitosti – v neustálom meniacom svete je riadenie dynamických oblastí rizík a udržiavanie prevádzkovej odolnosti kľúčové pre organizácie, aby zostali konkurencieschopné. Na to, aby organizácie zostali relevantné a prosperovali musia inovovať a prispôsobovať ich obchodné modely, produkty a služby kultúre kvality vedúcej k zmene.
Čeliť výzvam – mnohé organizácie čelia významným výzvam, napríklad nedostatok zručností a zraniteľnosť v globálnych dodávateľských vzťahoch. Medzi výzvy, ktoré dnešná doba ponúka je aj digitálna transformácia, a to najmä integrácia umelej inteligencie, ktorá predstavuje obrovský potenciál na zvýšenie výkonu. Avšak s tým prichádzajú aj nové riziká, ktoré je potrebné starostlivo riadiť. V tomto kontexte musia organizácie dodávať udržateľné inovácie rýchlym tempom a zároveň znižovať riziko zlyhania.
Nevyhnutnosť trvalej udržateľnosti – Potreba riešiť environmentálne a sociálne problémy pridáva ďalšiu vrstvu zložitosti. Očakávania spoločnosti sa menia a preto v súvislosti s agendou trvalej udržateľnosti musia organizácie poskytovať zákazníkom a spotrebiteľom vyššiu hodnotu a pritom zohľadňovať všetky tri piliere rovnako (environmentálny, sociálny a ekonomický). Zároveň, ale musia poskytovať udržateľné produkty, služby a procesy.
Úloha manažérstva kvality – manažment kvality môže byť spojený s nástrojmi, procesmi, kontrolami a hodnoteniami. Všetok tento „hardvér“ kvality je dôležitý, ale je len tak dobrý ako kultúra kvality, ktorá k tomu patrí. Poskytovanie a zlepšovanie hodnoty pre zákazníkov je tímovou snahou a jadrom riadenia kvality. Zásady a metódy kvality nielen zaisťujú súlad, ale aj podporujú inovácie.
Svetový deň kvality je príležitosťou zamyslieť sa nad tým, akú úlohu kvalita zohráva v našom živote a práci. Kvalita nie je cieľ, ale cesta, pretože je to neustály proces zlepšovania, ktorý nás posúva vpred.
Každý jeden z nás môže prispieť k zlepšovaniu kvality, napríklad tým, že sa bude vzdelávať v oblasti kvality, aktívne sa bude zapájať do zlepšovania procesov vo svojej organizácii.
Ďalšou možnosťou je komunikovanie o kvalite a jej dôležitosti a tiež hľadaním spôsobov ako zlepšovať produkty a služby.
Svetový týždeň kvality je skvelou príležitosťou pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o kvalitu, aby sa vzdelávali, inšpirovali a spojili s ostatnými.
Zdroj: https://www.quality.org/WQW24
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Metrológia |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
04.12.2024
+ 6
|
Kontrola kvality výrobkov |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
05.12.2024
+ 4
|
Manažment rizík |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
09.12.2024 - 10.12.2024
+ 4
|
Manažér kvality |
4 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
499,00 €
598,80 € s DPH
|
28.01.2025 - 31.01.2025
+ 5
|
Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viacČo sa ukrýva pod pojmom kultúra bezpečnosti v spoločnostiach? Dozviete sa v našom článku.
Zobraziť viacKaždá činnosť spôsobuje zaťaženie organizmu človeka. Pracovná záťaž závisí od charakteru pracovnej činnosti, pracovného prostredia, od organizačných ale aj technických podmienok, v ktorých sa vykonáva. Okrem toho závisí aj od pracovníka samotného, teda od jeho osobnej predispozície, zdravotného stavu a ďalších individuálnych faktorov.
Zobraziť viac