Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:
Výhody:
V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.
Nevýhody:
Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.
Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:
Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.
V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?
Zobraziť viacPojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viac