Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

KATEGÓRIA
|
AUTOR


Podľa výsledkov z auditov tretích strán (certifikačné orgány) v IATF svetovej databáze je najčastejším problémom pre orgánizacie uplatňujuce požiadavky automobilovej normy IATF16949:2016 oblasť riadenia nezhody a prijímania nápravného opatrenia a s tým úzko súvisiaca oblasť riešenia problémov. 

 

 
Top 10 Pareto závažných nezhôd z auditov tretích strán podľa štandardu IATF16949: 2016 na konci 2019. 
    

Globálny trend ukazuje, že organizácie neprijímajú účinné nápravné opatrenia pre  nezhody, ktoré boli zistené počas auditov tretích strán, a ich procesy riešenia problémov nie sú pri riešení týchto problémov efektívne. Počas kontrolných auditov sa preto zisťujú opakované nezhody spolu s ďalšou závažnou nezhodou, ktorá sa zaznamenáva pre proces nápravných opatrení.

Kľúčom k úspešnému riešeniu problémov je nájsť a odstrániť hlavnú príčinu, takzvaný „koreň“ problému. 
 

Ak koreňová príčina nie je jasne identifikovaná, je lákavé namiesto toho vyriešiť symptómy alebo dopad problému. Hoci problém vyzerá „vyriešený“, koreňová príčina sa opäť objaví. Cyklus opakovaného riešenia príčin  je často veľmi nákladný, pretože spotrebúva zdroje (čas, materiály, IS atď.). Tomu by sa mali organizácie vyhnúť.

Riešenie problémov možno definovať ako proces na identifikáciu koreňových príčin. Jeho cieľom je vyriešiť problémy pomocou štruktúrovaného a tímového prístupu. Mnoho organizácií pristupuje k riešeniu problémov tak, že zvyčajne iba reaguje na zlyhanie niektorého procesu odstránením následkov zlyhania. Organizácia však môže riešením problémov výrazne prispievať k jej neustálemu zlepšovaniu.  Konečným cieľom účinného riešenia problémov je aplikovať získané skúsenosti tímu na predchádzanie zlyhaní skôr, ako k zlyhaniu dôjde.

 

CeMS ponúka školenia a podporu súvisiacu s efektívnym riešením problémov (napr. Problem solving, Global 8D, FMEA). Bližšie informácie nájdete v sekcií školenia

 

Podobné články

Aké typy auditov rozlišujeme v systémoch manažérstva?

Aké typy auditov rozlišujeme v systémoch manažérstva?

KATEGÓRIA

Predtým ako si predstavíme rôzne typy auditov je dôležité vysvetliť, čo je audit a aká je jeho úloha.

Zobraziť viac
NIS 2 a zákon o kybernetickej bezpečnosti – najdôležitejšie informácie

NIS 2 a zákon o kybernetickej bezpečnosti – najdôležitejšie informácie

KATEGÓRIA

Slovenská republika stojí pred významnou zmenou v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Novela zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorá nadobudla účinnosť 1. januára 2025, priniesla viaceré dôležité zmeny pre firmy aj verejné inštitúcie.

Zobraziť viac
Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

KATEGÓRIA

V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?

Zobraziť viac
Huráá procesy - 1. časť

Huráá procesy - 1. časť

KATEGÓRIA

Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?

Zobraziť viac

Newsletter