Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

KATEGÓRIA


Podľa výsledkov z auditov tretích strán (certifikačné orgány) v IATF svetovej databáze je najčastejším problémom pre orgánizacie uplatňujuce požiadavky automobilovej normy IATF16949:2016 oblasť riadenia nezhody a prijímania nápravného opatrenia a s tým úzko súvisiaca oblasť riešenia problémov. 

 

 
Top 10 Pareto závažných nezhôd z auditov tretích strán podľa štandardu IATF16949: 2016 na konci 2019. 
    

Globálny trend ukazuje, že organizácie neprijímajú účinné nápravné opatrenia pre  nezhody, ktoré boli zistené počas auditov tretích strán, a ich procesy riešenia problémov nie sú pri riešení týchto problémov efektívne. Počas kontrolných auditov sa preto zisťujú opakované nezhody spolu s ďalšou závažnou nezhodou, ktorá sa zaznamenáva pre proces nápravných opatrení.

Kľúčom k úspešnému riešeniu problémov je nájsť a odstrániť hlavnú príčinu, takzvaný „koreň“ problému. 
 

Ak koreňová príčina nie je jasne identifikovaná, je lákavé namiesto toho vyriešiť symptómy alebo dopad problému. Hoci problém vyzerá „vyriešený“, koreňová príčina sa opäť objaví. Cyklus opakovaného riešenia príčin  je často veľmi nákladný, pretože spotrebúva zdroje (čas, materiály, IS atď.). Tomu by sa mali organizácie vyhnúť.

Riešenie problémov možno definovať ako proces na identifikáciu koreňových príčin. Jeho cieľom je vyriešiť problémy pomocou štruktúrovaného a tímového prístupu. Mnoho organizácií pristupuje k riešeniu problémov tak, že zvyčajne iba reaguje na zlyhanie niektorého procesu odstránením následkov zlyhania. Organizácia však môže riešením problémov výrazne prispievať k jej neustálemu zlepšovaniu.  Konečným cieľom účinného riešenia problémov je aplikovať získané skúsenosti tímu na predchádzanie zlyhaní skôr, ako k zlyhaniu dôjde.

 

CeMS ponúka školenia a podporu súvisiacu s efektívnym riešením problémov (napr. Problem solving, Global 8D, FMEA). Bližšie informácie nájdete v sekcií školenia

 

Podobné články

Ergonómia – prispôsobme pracovisko človeku, nie človeka pracovisku

Ergonómia – prispôsobme pracovisko človeku, nie človeka pracovisku

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ing. Miroslava Vykopalová, PhD.

Každá činnosť spôsobuje zaťaženie organizmu človeka. Pracovná záťaž závisí od charakteru pracovnej činnosti, pracovného prostredia, od organizačných ale aj technických podmienok, v ktorých sa vykonáva. Okrem toho závisí aj od pracovníka samotného, teda od jeho osobnej predispozície, zdravotného stavu a ďalších individuálnych faktorov.

Zobraziť viac
Kto je dobrý Manažér?

Kto je dobrý Manažér?

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Dušan Tomáš, Elog., MBA

Jedna zo základných otázok, ktorú pokladám svojim poslucháčom, na školení manažmentu, pre spoločnosť CeMS.

Zobraziť viac
Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - II. časť

Nové vydanie AIAG APQP a Control Plan príručiek ako samostatných dokumentov v marci 2024 - II. časť

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ingrid Ďuricová, MBA

Príručka Control Plan....aké zmeny prináša nová edícia tejto AIAG príručky?

Zobraziť viac
Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

KATEGÓRIA
|
AUTOR
Ing. Denis Barborík

V dnešnej digitálnej dobe je informačná bezpečnosť kriticky dôležitá pre každú organizáciu. Hrozby sa neustále vyvíjajú a útočníci hľadajú nové spôsoby, ako zneužiť zraniteľnosti. V tomto blogovom príspevku sa pozrieme na tri kľúčové oblasti informačnej bezpečnosti: Phishing, Active Directory a bezpečnosť vývoja aplikácií a softvéru.

Zobraziť viac

Newsletter