IATF skupina vydala najnovšie sankcionované interpretácie na svojej webovej stránke. Posledná IATF 16949:2016 SI, číslo 20, ktorá sa týka požiadavky IATF16949:2016; 10.2.3 Riešenia problémov, pridáva ku organizáciou zdokumentovanému (-ým) procesu (-om) pre riešenie problémov to, že musí(a) ZABRÁNIŤ OPAKOVANÉMU VÝSKYTU.
Mnohí si lámu hlavu nad tým, čo táto požiadavka prináša. Nápravné opatrenia sú už predsa v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Nápravné opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny nezhody a prevenciu opakovania.“ Aj preventívne opatrenia sú už v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Preventívne opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny potenciálnej nezhody alebo inej potenciálnej nežiaducej situácie. “
Ak sa teda problém znova vyskytne, mohlo by to znamenať, že účinnosť nápravného opatrenia nebola vyhodnotená správnym spôsobom alebo že opatrenie nebolo prijaté na skutočnú koreňovú príčinu.
Je čas pozrieť sa na to či je váš proces pre riešenie problémov robustný?
Aj keď dôvodov môže byť veľa, mnohí sa zhodujú na tom, že hlavnou príčinou neefektívneho riešenia problémov je v skutočnosti nedostatok kompetencie v oblasti nástrojov a techník riešenia problémov.
Ak potrebujete zlepšiť kompetentnosť členov vašich tímov v aplikácii správnej metodiky a nástrojoch vhodných pre proces riešenia problémov, obráťte sa nás. Vybrať si možno z dvoch kurzov: Problem solving, v ktorom sa účastníci oboznámia so základnými metódami a zistia ako efektívne riešiť rôzne druhy problémov cez štruktúrovaný systém riešenia problémov, a GLOBAL 8D - Riešenie problémov a reklamácií, ktorý je štandardom v reťazci dodávateľov automobilového priemyslu.
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Problem solving |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
05.12.2024
+ 11
|
GLOBAL 8D - Riešenie problémov a reklamácií |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
06.12.2024
+ 10
|
Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viacČo sa ukrýva pod pojmom kultúra bezpečnosti v spoločnostiach? Dozviete sa v našom článku.
Zobraziť viac