Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Aké sú nové interpretácie IATF?

 

IATF skupina vydala najnovšie sankcionované interpretácie na svojej webovej stránke. Posledná IATF 16949:2016 SI, číslo 20, ktorá sa týka požiadavky IATF16949:2016; 10.2.3 Riešenia problémov, pridáva ku organizáciou zdokumentovanému (-ým) procesu (-om) pre riešenie problémov to, že musí(a) ZABRÁNIŤ OPAKOVANÉMU VÝSKYTU.

Mnohí si lámu hlavu nad tým, čo táto požiadavka prináša. Nápravné opatrenia sú už predsa v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Nápravné opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny nezhody a prevenciu opakovania.“ Aj preventívne opatrenia sú už v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Preventívne opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny potenciálnej nezhody alebo inej potenciálnej nežiaducej situácie. “

Ak sa teda problém znova vyskytne, mohlo by to znamenať, že účinnosť nápravného opatrenia nebola vyhodnotená správnym spôsobom alebo že opatrenie nebolo prijaté na skutočnú koreňovú príčinu.

Je čas pozrieť sa na to či je váš proces pre riešenie problémov robustný?

  • Stáva sa vám, že je o opatreniach rozhodnuté skôr, ako sa zistí čo je koreňovou príčinou problému?
  • Skladá sa váš tím z reprezentantov rôznych disciplín?
  • Nechýba vám v tíme neutrálny koordinátor k tomu, aby sa zabezpečilo dosiahnutie cieľa a teda určenia koreňovej príčiny a účinného nápravného opatrenia?
  • Používate v procese nástroje ako napríklad G8D, IS/IS NOT, ISHIKAWA a 5 Why?
  • Odmieta vaša organizácia zavádzanie preventívnych opatrení z dôvodu nákladov na implementáciu?
  • Snažíte sa hľadať POKA-YOKE riešenia?
  • Stretávate sa s nedostatkom záujmu a ochoty u všetkých zhora nadol na podieľaní sa pri riešení problémov?
  • Chýba vám zapojenie vrcholového manažmentu?
  • Obsahuje tento proces analýzu rizika (FMEA)?
  • Nie je tento proces vnímaný ako iba papierová záležitosť pre zákazníka či audítora?

Aj keď dôvodov môže byť veľa, mnohí sa zhodujú na tom, že hlavnou príčinou neefektívneho riešenia problémov je v skutočnosti nedostatok kompetencie v oblasti nástrojov a techník riešenia problémov.

Ak potrebujete zlepšiť kompetentnosť členov vašich tímov v aplikácii správnej metodiky a nástrojoch vhodných pre proces riešenia problémov, obráťte sa nás. Vybrať si možno z dvoch kurzov: Problem solving, v ktorom sa účastníci oboznámia so základnými metódami a zistia ako efektívne riešiť rôzne druhy problémov cez štruktúrovaný systém riešenia problémov, a  GLOBAL 8D - Riešenie problémov a reklamácií, ktorý je štandardom v reťazci dodávateľov automobilového priemyslu.

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
244,77 € s DPH
11.04.2025 + 8
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
244,77 € s DPH
14.04.2025 + 7

Podobné články

Aké typy auditov rozlišujeme v systémoch manažérstva?

Aké typy auditov rozlišujeme v systémoch manažérstva?

KATEGÓRIA

Predtým ako si predstavíme rôzne typy auditov je dôležité vysvetliť, čo je audit a aká je jeho úloha.

Zobraziť viac
NIS 2 a zákon o kybernetickej bezpečnosti – najdôležitejšie informácie

NIS 2 a zákon o kybernetickej bezpečnosti – najdôležitejšie informácie

KATEGÓRIA

Slovenská republika stojí pred významnou zmenou v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Novela zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorá nadobudla účinnosť 1. januára 2025, priniesla viaceré dôležité zmeny pre firmy aj verejné inštitúcie.

Zobraziť viac
Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

KATEGÓRIA

V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?

Zobraziť viac
Huráá procesy - 1. časť

Huráá procesy - 1. časť

KATEGÓRIA

Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?

Zobraziť viac

Newsletter