Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Aké sú nové interpretácie IATF?

 

IATF skupina vydala najnovšie sankcionované interpretácie na svojej webovej stránke. Posledná IATF 16949:2016 SI, číslo 20, ktorá sa týka požiadavky IATF16949:2016; 10.2.3 Riešenia problémov, pridáva ku organizáciou zdokumentovanému (-ým) procesu (-om) pre riešenie problémov to, že musí(a) ZABRÁNIŤ OPAKOVANÉMU VÝSKYTU.

Mnohí si lámu hlavu nad tým, čo táto požiadavka prináša. Nápravné opatrenia sú už predsa v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Nápravné opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny nezhody a prevenciu opakovania.“ Aj preventívne opatrenia sú už v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Preventívne opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny potenciálnej nezhody alebo inej potenciálnej nežiaducej situácie. “

Ak sa teda problém znova vyskytne, mohlo by to znamenať, že účinnosť nápravného opatrenia nebola vyhodnotená správnym spôsobom alebo že opatrenie nebolo prijaté na skutočnú koreňovú príčinu.

Je čas pozrieť sa na to či je váš proces pre riešenie problémov robustný?

  • Stáva sa vám, že je o opatreniach rozhodnuté skôr, ako sa zistí čo je koreňovou príčinou problému?
  • Skladá sa váš tím z reprezentantov rôznych disciplín?
  • Nechýba vám v tíme neutrálny koordinátor k tomu, aby sa zabezpečilo dosiahnutie cieľa a teda určenia koreňovej príčiny a účinného nápravného opatrenia?
  • Používate v procese nástroje ako napríklad G8D, IS/IS NOT, ISHIKAWA a 5 Why?
  • Odmieta vaša organizácia zavádzanie preventívnych opatrení z dôvodu nákladov na implementáciu?
  • Snažíte sa hľadať POKA-YOKE riešenia?
  • Stretávate sa s nedostatkom záujmu a ochoty u všetkých zhora nadol na podieľaní sa pri riešení problémov?
  • Chýba vám zapojenie vrcholového manažmentu?
  • Obsahuje tento proces analýzu rizika (FMEA)?
  • Nie je tento proces vnímaný ako iba papierová záležitosť pre zákazníka či audítora?

Aj keď dôvodov môže byť veľa, mnohí sa zhodujú na tom, že hlavnou príčinou neefektívneho riešenia problémov je v skutočnosti nedostatok kompetencie v oblasti nástrojov a techník riešenia problémov.

Ak potrebujete zlepšiť kompetentnosť členov vašich tímov v aplikácii správnej metodiky a nástrojoch vhodných pre proces riešenia problémov, obráťte sa nás. Vybrať si možno z dvoch kurzov: Problem solving, v ktorom sa účastníci oboznámia so základnými metódami a zistia ako efektívne riešiť rôzne druhy problémov cez štruktúrovaný systém riešenia problémov, a  GLOBAL 8D - Riešenie problémov a reklamácií, ktorý je štandardom v reťazci dodávateľov automobilového priemyslu.

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
238,80 € s DPH
14.02.2025 + 9
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
238,80 € s DPH
21.02.2025 + 9

Podobné články

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

KATEGÓRIA

V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?

Zobraziť viac
Huráá procesy - 1. časť

Huráá procesy - 1. časť

KATEGÓRIA

Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?

Zobraziť viac
Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

KATEGÓRIA

Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.

Zobraziť viac
Menej známe ISO normy - načo slúžia?

Menej známe ISO normy - načo slúžia?

KATEGÓRIA

V dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.

Zobraziť viac

Newsletter