V projektovo orientovaných organizáciách sa ma lídri a konatelia pýtajú, ako dokážu efektívne motivovať svojich nasledovníkov k inováciám. Je to zložitejšia téma, ale pokúsim sa ju popísať na základe svojich poznatkov z týchto organizácií:
1 - Každý sme iný, niektorí sú proaktívni, iní reaktívni. Rozoznávame až 5 skupín nasledovníkov:
a. Inovátori
b. Skorí adaptátori
c. Skorší hlavný prúd
d. Neskorý hlavný prúd
e. Nerozhodní
Spolupracovníkov môžete rozdeliť aj do troch skupín, toto rozdelenie sme už popisovali v jednom z našich predchádzajúcich článkov, kde sme vysvetlili teóriu „Ľudia na plote“
Jednoducho povedané, tí vľavo sú proaktívni, u ktorých je záujem o nové veci prirodzený a vyhľadávajú ho. Reaktívni nasledovníci (od stredu napravo) sú v projektových tímoch tiež extrémne dôležití, prinášajú istotu a bezpečie, hoci to s nimi pri zavádzaní zmien nie je najjednoduchšie. Ak by som mal tento prvý poznatok zhrnúť do jednej vety , tak: „spoznajte svojich ľudí, aby ste vedeli, od koho môžete inovácie očakávať a koho budete musieť ešte aj do nevyhnutných zmien tlačiť“.
2 - Druhým faktorom je štýl riadenia a spôsob komunikácie. Ak riadite hlavne autokraticky a váš riadiaci profil sa podobá skôr profilu „kvetu v kvetináči“, dôsledkom bude fakt, že vaši nasledovníci nebudú schopní ani ochotní inovácie ponúkať.
Tip – aj keď ste proaktívny „kvet v kvetináči“, snažte sa minimálne prispôsobiť štýl riadenia na konzultatívny. Tu nestačí byť participatívny a už vôbec nie je vhodné riadiť firmu voľnou rukou.
3 - Tretí faktor je azda najdôležitejší na pochopenie celej problematiky. Predstavte si, že ste projektový manažér a dennodenne riešite situácie, ktoré vám realizácia projektu prináša. Ak sa na to pozriete z tohto uhla pohľadu, pochopíte, že vaši ľudia sú v podstate permanentne „online“ pri hľadaní riešení. Na inovácie v procese jednoducho potrebujú pokoj a čas. Presne tak, a to sú faktory, ktoré pri projektoch nemáte. Takže kedy by mali vaši nasledovníci tie inovácie prinášať?
Ako teda inovovať projektovo orientované organizácie? V podstate máte niekoľko možností, ja však uvediem len tieto 3:
Ak poznáte alebo aplikujete iné možnosti riešenia tohto problému, napíšte nám.
Ak riadite projekty mimo sídlo, či prevádzku spoločnosti, dávam tip na inováciu, s ktorou sa aktuálne hlbšie zaoberám a to je Field Service Management. Moje skúsenosti s prechodom na FSM vám napíšem v niektorom z ďalších blogov.
lektor CeMS, Martin Zibrín
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Controlling |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
14.01.2025
+ 4
|
Projektové riadenie |
6 dní
(8:00 - 14:00)
|
Online |
779,00 €
934,80 € s DPH
|
15.01.2025 - 17.01.2025, 20.01.2025 - 22.01.2025
+ 4
|
Projektové riadenie I (začiatočník) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
15.01.2025 - 16.01.2025
+ 4
|
Projektové riadenie II (pokročilý) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
17.01.2025, 20.01.2025
+ 4
|
Projektové riadenie III (expert) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
21.01.2025 - 22.01.2025
+ 4
|
Japonské metódy zlepšovania podľa TPS (Toyota Production System) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
03.02.2025
+ 3
|
Názov | Školenie | Cena |
---|---|---|
Time management a Stress management– Ako riadiť svoj čas | Time Management |
49,- €
58,80 € s DPH
|
V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?
Zobraziť viacPojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viac