Plánujete posilnenie nejakého oddelenia, alebo vás čaká výmena ľudí na kľúčovej pozícii? Tentokrát práve o tom, ako pripraviť výmenu zamestnancov, či rozšírenie oddelenia. A prečo správny postup šetrí čas, nervy a peniaze.
Zo strategických cieľov jednej spoločnosti vyplynula potreba posilnenia pozície, ktorá bola identifikovaná ako úzke miesto v celom procese. Samotná optimalizácia procesov u seniora už nestačila a management sa rozhodol posilniť pozíciu o ďalšieho človeka – juniora.
Samozrejme sa v spoločnostiach všetko rieši za behu, veď čas sú peniaze.. Ako teda čo najrýchlejšie pripraviť človeka na novú pozíciu? Pokiaľ je senior komunikatívny a zorganizovaný, je to len otázka naplánovania. Ale čo, ak nie? Odpoveďou môže byť aj tieňovanie seniorského zamestnanca. Práve takýto prípad som aktuálne prevzal ja. Vzniká nové miesto, ktoré obsadí interný spolupracovník. Výhodou je, že junior pozná problematiku a firemné procesy.
Na zapracovanie juniora sme postupovali nasledovne: najprv budem seniora tieňovať pri jeho štandardnej činnosti. Prečo tento postup? Senior nie je príliš zdatný v komunikácii a so zaškoľovaním nemá vôbec žiadne skúsenosti. Začali sme snímkou dňa, popisom základných činností, ktoré je potrebné zvládnuť. Veľkou výhodou dobre vypracovanej snímky dňa je, že ak dochádza k nejakým neefektívnym činnostiam, junior sa o nich nedozvie. Nefunkčné činnosti seniora budú prostredníctvom koučingu na pracovisku a zaškolením na nové postupy a nástroje odstránené. Takouto analýzou činností a nápravnými opatreniami sme pre seniora získali cca 90 minút času denne. Prepočítajte si to na jeho hodinovú mzdu vynásobenú počtom pracovných dní v roku a hneď zistíte, že investícia do adaptačného procesu prostredníctvom kouča - lektora je iba zlomok toho, čo vám to môže priniesť. Uvedomte si, koľko by vašu firmu stálo nesprávne, alebo žiadne zaškoľovanie od seniora, ktorý s tým nemá žiadne skúsenosti. Sám nevie, kde robí chyby. K tomu si pripočítajte aj straty, ktoré by vznikali naučenými neefektívnymi postupmi, ktoré by junior v dobrej viere odpozoroval od seniora. Drobná pomôcka: ročná suma ušetrená vyššou efektivitou seniora krát 2. A to sme vyčíslili len jednoducho kvantifikovateľné úspory. Ale okrem efektivity môžu utrpieť aj vzťahy na pracovisku napríklad pre netrpezlivosť pri vysvetľovaní, nevhodný time management, slabú sebadisciplínu...
Radi vám pomôžeme s celým postupom a adaptačným procesom človeka na novú pozíciu.
lektor CeMS, Martin Zibrín
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Recruiting, Headhunting, Assessment (Personalistika I) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
05.03.2025
+ 4
|
Zapracovávanie, motivácia a odmeňovanie zamestnancov (Personalistika II) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
06.03.2025
+ 4
|
Vytvorenie a udržiavanie efektívneho tréningového procesu (Personalistika III) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
07.03.2025
+ 4
|
V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?
Zobraziť viacPojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viac