Ak práve začínate svoju cestu k dosiahnutiu certifikácie systémov manažérstva ktorejkoľvek normy ISO, môžete naraziť na otázku kde začať a ako pristupovať k tomuto projektu. Môžete mať zamestnancov, ktorí môžu pomáhať rozvíjať váš systém manažérstva, často si však uvedomíte, že potrebujete zaangažovať špecialistu (konzultanta) na zavádzanie systémov manažérstva, ktorý vám pomôže s pripravenosťou na certifikáciu.
Vyvinutie efektívneho systému manažérstva, ktorý spĺňa požiadavky jednej alebo viacerých noriem systémov manažérstva ISO, si vyžaduje silný súbor zručností a pochopenie jednotlivých požiadaviek noriem ISO s cieľom dosiahnuť úspešný a pozitívny výsledok. Zaangažovaním konzultanta zaistíte, že váš systém manažérstva nielen spĺňa všetky požiadavky noriem ISO, ale aj to, že proces bude prebiehať hladko a systém riadenia bude vo vašej firme fungovať správne.
Na pomoc s vyššie spomenutou dilemou spoločnostiam môže pomôcť norma vydaná Medzinárodnou organizáciou pre normalizáciu a to konkrétne ISO 10019:2005. Táto norma poskytuje usmernenia pre výber konzultanta systému manažérstva ISO. Zatiaľ čo sa norma zameriava na výber poradcov pre systém manažérstva kvality a využívanie ich služieb, je aplikovateľná aj na akékoľvek iné normy systému manažérstva ISO.
V našich článkoch vám poskytneme informácie o bodoch, ktoré je potrebné zvážiť pri výbere konzultanta ISO v súlade s pokynmi normy ISO 10019:2005. Najprv si však stručne prejdeme, ako môžu konzultanti pomôcť vašej firme na ceste k certifikácií.
Konzultanti systému manažérstva ISO sú profesionáli, ktorí pomáhajú podnikom rozvíjať, implementovať a udržiavať systém manažérstva, ktorý spĺňa požiadavky jednej alebo viacerých noriem ISO. Konzultanti zhodnotia súčasný stav organizácie a poskytnú rady, ako najlepšie postupovať, preskúmavajú zapracované dokumenty a pomáhajú správne nastavovať procesy podľa jednotlivých požiadaviek normy.
Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?
Zobraziť viacSvetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Zobraziť viacV dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.
Zobraziť viacČo sa ukrýva pod pojmom kultúra bezpečnosti v spoločnostiach? Dozviete sa v našom článku.
Zobraziť viac