Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Riziká a chyby pri implementácií systému manažérstva

KATEGÓRIA
|
AUTOR

Základom úspešnej implementácie systému manažérstva v podniku je efektívne zavedenie politiky, cieľov a procesov ktoré formuluje vedenie podnikuVedúci pracovníci musia byť stopercentne presvedčení o zmysle projektu implementácie.

Úspech, respektíve neúspech zavedenia systému manažérstva spočíva často v kompatibilite požiadaviek systému manažérstva s podnikateľskou filozofiou. Keď sa systém manažérstva buduje podľa požiadaviek normy ISO a v súlade s podnikateľskou filozofiou spoločnosti, existujú dobré vyhliadky na pozitívne výsledky zavedenia systému  manažérstva.

 

Riziká a chyby:

  • formálny prístup vedenia podniku hneď od začiatku jednania o zavedení systému manažérstva. Na ilustráciu zopár otázok a názorov: 
    • načo nám to bude, my si svoj podnik riadime,
    • je to zbytočné papierovanie,
    • potrebujeme to iba na výberové riadenia,
    • chceme to mať zavedené do týždňa, nejneskôr do mesiaca,
    • dokumentáciu nám vypracujte, my si to zavedieme,
    • my máme vlastný systém riadenia, o systém kvality nech sa stará manažér kvality alebo kontrola kvality produktov,
    • poznáme podniky ktoré systém manažérstva zaviedli a nadávajú naň,
    • konzultačné spoločnosti vyberáme len na základe ceny,
  • manažment má subjektívne pohľady, ,,podniková slepota“ pri analyzovaní súčasného stavu podniku,
  • problémy v určovaní správnych metód na analýzu súčasného stavu,
  • nedostatok zdrojov (ľudských, finančných, časových) na správne zavedenie a udržiavanie systému manažérstva,
  • vznik nedôvery a odporu zamestnancov voči systému manažérstva, alebo „toho ISO“ , spôsobeného zvýšenou náročnosťou na evidenciu a hodnotenie,
  • nesprávna identifikácia procesov. Hlavný proces nie je chápaný ako prechod zákazky podnikom,
  • nezavedený alebo formálne zavedený systém neustáleho zlepšovania,
  • riziko nedosiahnutia cieľov implementácie z dôvodu zlého výberu konzultačnej spoločnosti,
  • nesprávne pochopený a nekvalitne zavedený procesný a zákaznícky princíp,
  • pri vypracovávaní dokumentácie príliš veľká orientácia na detaily s nepochopením požiadaviek normy,
  • pri budovaní systému manažérstva nie sú do interných procesov dostatočne prenesené požiadavky okolia a zainteresovaných strán,
  • po odchode konzultačnej spoločnosti nikto v podniku systematicky nepracuje s požiadavkami systému manažérstva.

 

Záver:

Manažment podniku musí pochopiť, že systém manažérstva je nástroj na dosiahnutie vízie, politiky a cieľov podniku. Je to jeden z nástrojov riadenia podniku. Len správnou implementáciou a udržiavaním je možné tento nástroj správne denne používať za účelom neustáleho zlepšovania systému, procesov a produktov spoločnosti.

Podobné články

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

KATEGÓRIA

V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?

Zobraziť viac
Huráá procesy - 1. časť

Huráá procesy - 1. časť

KATEGÓRIA

Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?

Zobraziť viac
Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

KATEGÓRIA

Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.

Zobraziť viac
Menej známe ISO normy - načo slúžia?

Menej známe ISO normy - načo slúžia?

KATEGÓRIA

V dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.

Zobraziť viac

Newsletter