SWOT analýza je jedným zo základných nástrojov, ktoré firmám slúžia na zostavenie stratégie podniku. Hodnotí súčasnú situáciu organizácie a situáciu jej okolia.
Skratka SWOT pozostáva zo štyroch slov:
V preklade teda analyzuje ako vnútorné prostredie firmy – silné a slabé stránky, tak aj vonkajšie prostredie firmy a trh – príležitosti a hrozby podniku.
Táto analýza je súčasťou predovšetkým dlhodobého strategického plánovania spoločnosti, teda nejde o obyčajnú identifikáciu silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb, ale dajú sa vďaka tejto analýze nájsť ďalšie stratégie a spôsoby pri riešení problémov v spoločnosti.
Vnútorným prostredím podniku sa má na mysli napríklad organizačná štruktúra alebo distribučné kanály ale aj vystupovanie pracovníkov vnútri aj mimo organizácie.
Silné stránky pomáhajú upevňovať pozíciu firmy na trhu a identifikujú, v ktorých oblastiach je daná firma lepšia ako konkurencia. Patria sem napr.:
Slabé stránky sú opakom silných a jedná sa teda o oblasti, v ktorých je organizácia oproti konkurencii pozadu. Ide napríklad o:
Príležitosťami sa rozumejú externé skutočnosti a potenciálne šance, ktoré môžu pomôcť s rozvojom podniku, ak ich organizácia dokáže správne využiť. Môžu to byť napr.:
Hrozby rovnako ako príležitosti pochádzajú z okolia firmy, ktoré môžu dianie organizácie ovplyvniť negatívne napríklad zníženie dopytu alebo nespokojnosť zákazníkov. Tieto vplyvy sú napr.:
Použitím SWOT analýzy je možné kombináciou 4 kvadrantov zostaviť stratégie:
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Projektové riadenie I (začiatočník) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
15.01.2025 - 16.01.2025
+ 4
|
SWOT Analýza |
1 deň
|
Firemné školenie | Na vyžiadanie |
Podľa Vás
|