Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

10 hlavných dôvodov na nezískanie certifikátu ISO 9001

KATEGÓRIA
|
AUTOR

Certifikačný audit je zameraný na kontrolu plnenia požiadaviek normy ISO 9001.  Aby organizácia mohla byť certifikovaná musí mať zavedený plne funkčný systém manažérstva kvality.  Základná požiadavka normy ISO 9001 je zaviesť, zdokumentovať, uplatňovať a udržiavať systém manažérstva kvality a neustále ho zlepšovať.

 

Prinášame 10 hlavných nedostatkov, pri výskyte ktorých nemôže byť organizácia certifikovaná podľa normy ISO 9001:

 

  1. Výrobné činnosti, kontroly a skúšky sa vykonávajú bez písomných inštrukcií a potrebných informácií.
  2. Pracovníci nedodržiavajú stanovené príkazy a postupy.
  3. Na výkresoch a dokumentácií sa vykonávajú neautorizované a neevidované zmeny.
  4. Zmenové riadenie nezabezpečuje stiahnutie starej a neplatnej dokumentácie.
  5. Nedostatočné nápravné opatrenia voči dodávateľom nekvalitných materiálov.
  6. Systém nápravných opatrení nie je podporovaný vrcholovým vedením.
  7. Kontrolné a skúšobné prístroje a meradlá nepodliehajú systému sťahovanie z obehu, alebo sú sťahované neskoro.
  8. V skladoch aj medziskladoch sa nachádza neidentifikovateľný materiál, bez ochrany, nevyhovujúci po záručnej dobe a skorodovaný.
  9. Oprava alebo prepracovanie výrobkov sa nerobí na základe postupov alebo inštrukcií.
  10. Nesprávne používanie štatistických metód.

 

Ak, sa takéto nedostatky, alebo im podobné, vyskytnú, organizácia dostane čas na ich odstránenie a po ich odstránení sa môže certifikačný audit znovu uskutočniť.

 

Systém manažérstva kvality pomáha dosahovať dlhodobú prosperitu pre organizácie, len ak je zavedený správne. V prípade, ak potrebujete zaviesť, certifikovať alebo len poradiť s Vaším systémom manažérstva kvality neváhajte nás kontaktovať.

 

Bližšie informácie o systéme manažérstva kvality nájdete TU.

Podobné články

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

Pet-friendly kancelárie: Ako zvieratá menia pracovné prostredie k lepšiemu

KATEGÓRIA

V posledných rokoch rastie trend pet-friendly kancelárií, teda pracovísk, kam si môžu zamestnanci priniesť svojich domácich miláčikov. Hoci sa môže zdať, že sa jedná a neobvyklý prístup, skúsenosti organizácií ukazujú, že prítomnosť maznáčikov na pracovisku pozitívne ovplyvňuje pracovné prostredie a produktivitu. Čo presne znamená Pet-Friendly kancelária a aké výhody z nej plynú?

Zobraziť viac
Huráá procesy - 1. časť

Huráá procesy - 1. časť

KATEGÓRIA

Pojem proces je v dnešnej dobe veľmi populárne slovo. Avšak ľudia častokrát nevedia, čo tento pojem znamená. Viete, čo to ten proces vlastne je?

Zobraziť viac
Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

Svetový deň kvality – Oslava neustáleho zlepšovania

KATEGÓRIA

Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.

Zobraziť viac
Menej známe ISO normy - načo slúžia?

Menej známe ISO normy - načo slúžia?

KATEGÓRIA

V dnešnom konkurenčnom prostredí sa firmy snažia neustále zlepšovať svoje služby a produkty. Jedným z nástrojov, ktorý im v tom pomáha, sú ISO normy. V tomto článku sa zameriame na štyri konkrétne normy – ISO 17100, ISO 28000, ISO 18788 a ISO 41001 – a vysvetlíme, prečo sú dôležité pre rôzne oblasti podnikania.

Zobraziť viac

Newsletter